מסלולנד – עולם של טיולים ומסלולים

כסלון, עין לימון, יער הקדושים, חציית שורק, שמורת גיורא, הר רפאים, בר גיורא, בר-בהר עד הר יעלה

התחלנו את היום שלנו בכניסה לכסלון, קפה, הורדת אוויר ויציאה לדרך לטיול של שבת חורפית.

עברנו את השער של יער הקדושים ולפנינו הפניה שמאלה שלוקחת אותנו לשביל השחור. שביל שחייב להוריד בו אוויר, האבנים עשו לנו קצת מיקס בבטן ;). הנסיעה עוברת נהדר, ואפילו עלינו עליה מעניינת באמצע שעשתה קצת שינוי מרענן מכל השבילים שבאיזור. התגלגלנו לכיוון עין לימון, מקום יפיפיה עם המערה שבה מים מפכפכים.

עולים למעלה לכביש הנמצא ליד צובה, ומתחילים את הנסיעה מעל עמק שורק. מלמטה נוף מהיפים במדינתנו, הנוף מציג את כביש 386 המפותל, נחל שורק ואת מסילת הרכבת שבאיזור. חציית נחל שורק עוברת ללא שום בעיה, חציה מהנה ויפיפיה!

לוקחים ימינה בכביש עד הפרסה הקרובה (לא מסומנת במפה!) ועולים חזרה דרך הכביש למקטע השטח הבא שכבר מחכה לנו מעבר לפינה. אז פניה ימינה, ואנחנו שם. מתחילים באנדרטה יפיפיה, ועולים דרך מעלה קליל אך מסולע. אנחנו רואים לנגד עיננו איך העננים מתחילים לסגור עלינו ולהקיף אותנו, ומבינים שהגשם די קרוב… אז החלטנו שאנחנו עושים עצירה קטנה ומעניינת בחורבת סקיה. ישבנו על הגג, פתחנו את פק"ל הקפה.. ובום. זוכרים את הגשם שהיה צפוי מקודם? הוא הגיע.
רצנו למכוניות מסתתרים מהגשם והמשכנו בטיול שלנו עד לחניון בר גיורא.

שם, חלק מהחבר'ה (אנחנו) החלטנו להמשיך, אז הגענו לירידה סופר מאתגרת ובשילוב עם הגשם שהיה שם – היה חגיגה. משולבים low, low ועם בקרת החלקה – החלקנו את דרכנו למטה בגבורה עד שהגענו לצינור באמצע השביל. חשוב לציין בשלב זה ששלושתנו נגענו (לנדקרוזר, רנגלר, ליברטי כולן מוגבהות מעל 3 וממוגנות) במרכב התחתון.

ימינה דרך "בר-בהר" מביא אותנו לשביל שחור, והפעם קיבלנו את הגשם במלוא הדרו. מבול תפס אותנו וגם פינק בשטיפה לרכב!

סיימנו את הטיול עם ניפוח אוויר, מדורה וציליה (שהבאנו מבעוד מועד) בהר יעלה שהוא מקום מדהים ומומלץ להפסקת קפה, אוכל וכ׳ו!

רמת עבירות: קלנוני – מתאים לרכבי שטח מונעי 4×4, ממוגנים, מוגבהים ובעלי הילוך כוח.
לדוגמא: ניסאן טראנו.

אורך המסלול: 49 ק"מ

ימי טיול: יום אחד

הרכב הכי פשוט שעשה את המסלול: ליברטי ממוגן

מתי נעשה המסלול: המסלול נעשה בדצמבר 22, בגשם

הערות מסלול:
המסלול קלנוני, נהג טוב יעשה גם בלי טראקשן או נעילה.