מסלולנד – עולם של טיולים ומסלולים

0B147F13-54B4-4DB6-8C27-E0762ED7204C

דרך הג'יפים, נחל כסלון עד יער בני ברית

חיפשנו איך נוכל לעשות טיול סוף שנה שיסכם את השנה שלנו, ובחרנו ללכת על טיול נופים פשוט מדהים!
התחלנו מדרך הג'יפים, פגשנו את הקבוצה של אייל שבמקרה דיבר איתי במהלך השבוע ועזרתי לו בבחירת המסלול (שנלקח מהאתר שלנו!).
הם נכנסו לפנינו למסלול, ואחרי מעלה מאיה פנו שמאלה. החלטנו כקבוצה לתת להם את הזמן שלהם, לעשות את המעלה בכיף (15 ג'יפים לא צחוק!) והתחלנו את היום בארוחת בוקר.
אחרי זה תדריך נסיעה קצר, ויצאנו לדרכנו.
דרך מעלה מאיה טיפסנו למעלה וצפינו על יער הקדושים המרהיב, קיבלנו נוף פנורמי רחב על המחצבה שבאיזור ועל כביש 38 שליד הישוב אשתאול.
המשכנו במגמת העליב והגענו למעלה ג'קי/העליה להר כרמילה ולאחר מכן התחלנו ירידה חדה ומעניינת, אחרי זה מגמת הירידה התמתנה אבל המשיכה ממעלה הטייסים  שהיה מלא בהצלבות (עשינו בכיוון ירידה).
הפסקה של חצי שעה לארוחת צהריים, קפה, תה והמשכנו את דרכנו לסיום דרך הכביש המפותל עד ליציאה ליד בני ברית.
טיול מעולה באווירה כיפית, אנשים טובים, ונופים לא פחות ממשוגעים.נקודות משמעותיות בטיול ✍🏼
📍 מעלה מאיה
📍מערת בני ברית
📍יקב פלאם
לינק לסרטון בערוץ יוטיוב: לחץ עליי

רמת עבירות: קלנוני – מתאים לרכבי שטח מונעי 4×4, ממוגנים, מוגבהים ובעלי הילוך כוח.

אורך המסלול: 27.50 ק"מ

ימי טיול: יום אחד

הרכב הכי פשוט שעשה את המסלול: ג'ימני 2010 מוגבה, ממוגן.

הערות מסלול:
מוגדר קלנוני, יש בהתחלה את מעלה מאיה שהוא יחסית פשוט (מכיר XV שעשו) ויש לאחר מכן את העליה להר כרמילה, לה יש מעקף די קרוב למי שיבחר שלא לטפס את המעלון.